A váltáshoz azóta hozzászoktak a nézők, és ma már minden televíziónéző tudja: ha rendkívüli esemény történik Magyarországon vagy a világban, az M1-et érdemes választaniuk - olvasható az anyagban.
   
A csatorna az indulása óta a televíziónézők mellett a magyar sajtó- és médiavilág tájékozódási pontjává is vált: napról-napra rengeteg médium veszi át az M1 híreit, értesüléseit és információit, hiszen tudósítóik a Kárpát-medence teljes területéről, Európából és szerte a nagyvilágból is bejelentkeznek élő kapcsolásokban. A föntebbi állítást bizonyítják a nézettségi adatok is, ugyanis az M1 jóval nézettebb európai összehasonlításban, mint a legtöbb hírtelevízió - írják.
    
A közlemény szerint a csatorna indulásánál a kora reggeli híradók közönsége gyorsan stabilizálódott, a reggel nyolcas híradó a kezdeti visszaesés után megerősödött 2017-re. Ma már az emberek megszokták a híradók adásrendjét, és a reggel nyolcas, a Híradó délben, és a koraesti hatos híradó megtalálta a közönségét, és a nézettsége jelentősen megemelkedett az induláskori nézettségekhez képest.
    
Az M1 nézettebb, mint egy átlagos hírcsatorna. Míg a nemzetközi összehasonlítás azt mutatja, hogy a nagy és az európai hírtelevíziók átlagos közönségaránya 1 százalék körüli, az M1 ezt jelentősen túlteljesíti, Európában csak a dán és a cseh közszolgálati hírcsatorna előzi meg - tudatták.
    
Megemlítik: az eddigi rekord 2016 szeptemberéhez köthető, ebben a hónapban az M1 6 százalékot ért el a röszkei események idején, a következő két hónapban 4, majd 3 százalék fölött maradt tartósan; 2016 során éves átlagban 3,3 százalékos közönségarányt ért el a csatorna, idén januárban 4,2-t. ez februárra 3,6 százalékra csökkent, ami még mindig magasabb, mint a 2016-os év 11 hónapjában volt.
    
Mint írják: az indulását követő két hétben a négyévesnél idősebbek 25,1 százalékát érte el a csatorna, a szeptemberi röszkei események hatására ez az arány tovább nőtt 26,6 százalékra, majd a következő két hónapban 23 százalékra csökkent, de 2016. márciusig 20 százalék fölött maradt; a 2016-os év során 19 és 24,3 százalék között volt a csatorna napi elérése, idén januárban ismét közel 25 százalék lett, majd februárban 21,5 százalékra csökkent.
    
A közlemény megemlíti: az adatokban megmutatkozik a rendkívüli hírek jelentősége. Míg az induláskor 43 percet töltöttek a nézők az M1-en, addig 2015. szeptemberében majdnem egy órát töltöttek az M1 előtti informálódással, de 2017. februárjában is átlagosan 50 percen át nézi egy néző az M1-et - vagyis az indulás óta egy emelkedő trend látszik az M1 percalapú nézettségében.
    
Az M1 nézettségének alappillérei: a három legnézettebb időszak a reggeli híradók sávja, a Híradó délben és a 19.30-as híradó sávja. Ezen kívül az indulási időszakhoz képest egyre markánsabban kirajzolódnak az óránkénti híradások, és a 18:00-as híradó is - írják, hangsúlyozva, hogy a két évvel ezelőttihez képest erősödött a Híradó délben nézettsége, a reggeli híradók közül pedig a hetes és a nyolcas is.

 

Kétéves Magyarország vezető hírtelevíziója, az M1 Aktuális
 

 

A műsorfolyamot indító Ma reggel adása a kezdeti 65-75-85 ezres nézettség után az utóbbi hónapokban stabilan megőrizte 100 ezer fölötti nézettségét; a hatos híradó gyorsan megtalálta közönségét, ma átlagosan 135 ezres nézettséggel megy, míg reggel hétkor - a tavalyi 11 ezerrel szemben - az év első két hónapjában átlagosan 143 ezren követték figyelemmel a híradót. Eközben a reggel nyolc órai kiadás az induláskori 60-70-80 ezres átlaggal szemben - a tavalyi 113 ezer után - ez év első két hónapjában 164 ezer nézőt mondhatott magáénak.
    
A Ma délután: 5 órás műsorblokkja januárban 932 ezer, februárban 754 ezer nézőt ért el átlagosan, míg az este hatos híradót a tévézők 3,3 százaléka választotta az év első két hónapjában. ami 123 ezer ember, szemben az egy évvel korábbi, 80 ezres és az induláskori 35-50 ezres adattal.
    
Az este hattól éjfélig tartó Ma estét a tévézők 2,5 százaléka választja, a műsorfolyam átlagos nézettsége 90 ezres volt 2017. január-február időszakban, a program idén átlagosan 1,13 millió nézőt ért el, átlagosan fél órára.
   
A közel egyórás, este fél nyolckor adásba kerülő Híradót jelenleg a tévézők 3,7 százaléka választja, a műsor átlagos nézettsége 165 ezer fő volt a 2017. januári-februári időszakban, hasonlóan az egy évvel korábbihoz; átlagosan 447 ezer embert ér el a produkció, körülbelül személyenként 21 percre.
    
Az M1 Aktuális csatorna gyártja a közszolgálati médiaportfolió részére az egyperces híradókat is. A napi - adott esetben akár a negyvenet is elérő darabszámú - egypercesek nézettsége különösen a labdarúgó Európa Bajnokság, valamint az Olimpia alatt volt kiemelkedően magas. Az Európa Bajnokság ideje alatt 300 ezres, az Olimpia idején pedig 179 ezres volt az egypercesek átlagos nézettsége az M4 Sporton és az akkori M5 csatornán - írják.
    
Az M1 Aktuális csatorna által a közszolgálati médiaportfoliónak gyártott összes híradó napi elérési száma szerint az M1 által készített híradók összességében naponta kétmillió embert érnek el - jegyzik meg.